08 december 2005

Inge is van het infuus af

Vandaag heeft de arts besloten Inge vaste medicijnen te geven in plaats van medicijnen via het infuus. Als het aanslaat dan zal ook de aansluitnaald voor het infuus uit haar hand worden gehaald en zal (wellicht morgen) worden besloten of Inge naar huis kan. Laten we even duimen voor haar dat het allemaal gaat zoals we wensen.

Rietje (mijn zusje, die zelf pas geleden een zware operatie heeft ondergaan) en mijn schoonzus Hennie zijn vanmiddag bij Inge op visite geweest. Even bijgepraat over elkaars ziekten maar ook even gelachen over ditjes en datjes. Het was even gezellig en daar knapt Inge zienderogen van op.

Inge denkt erg veel aan een sigaretje. Even proberen merkte ze luchtig op. Ik praat nog steeds op haar in het niet te doen en ik heb aangeboden gelijk met haar te willen stoppen. Ze heeft toch een trekje van mijn sigaret genomen. Ze vindt het niet lekker. Houden zo! Morgen wil ze een afspraak met de dokter maken om gebruik te maken van nicotinepleisters. Dat is natuurlijk prima, maar ze wilt dat combineren met 3 sigaretjes per dag. Ik hoop dat de dokter Inge goed advies geeft.