07 december 2005

De dokter is Inge vergeten

Inge heeft weer een niet zo'n goede nacht gehad. Ze slaapt niet echt lekker op het bed en ze heeft het nog benauwd. Nog steeds krijgt ze infuus en antibiotica (via infuus) toegediend. Tijdens zijn ronde heeft de dokter vergeten Inge met een bezoekje te verblijden. Dit was geen opzet maar gewoon een administratief misverstand. De dokter heeft dan ook nog niet kunnen aangeven of ze van het infuus/antibiotica af kan en dat ze dus verder met medicijnen kan doorgaan. Inge weet dus ook nog niet wanneer ze naar huis mag. Morgen wellicht meer info hierover.

Om 16.30 uur kreeg Inge heel veel bezoek: Aad (mijn broer) en zijn vrouw Trudie, een oud V&D-collega Greet en haar man Piet en voorts John (een broer van Inge) en zijn vrouw Jacqueline en dochter Gheena (zie foto hiernaast). Alle beschikbare stoelen waren bezet. En toen een nieuwe patiƫnt op de kamer werd gebracht (een indische man die Inge natuurlijk kent, wie kent ze niet zou je zeggen) kregen we een standje van de zuster. Er mocht niet zoveel bezoek tegelijk aan het bed. Naar zo'n strenge zuster luisteren we natuurlijk.

Toen ik omstreeks 18.00 uur weer bij Inge op bezoek kwam trof ik Joop aan. Hij is de vriendelijke broer van buurvrouw Bep. Op de gang hoorde ik hem al, breed en duidelijk sprekend over de perikelen rond de familie Helverstein. Toen Joop weg was heb ik nog aan bed bij Inge een goed gevuld bord met macaroni weggesmikkeld. Het leven is dan weer even toppie. Inge gaat vanavond nog genieten van haar zalmsalade die ze van buurtjes Gwen en Do heeft gekregen.